En reklame med den lille norske Mummi-nymfe, Annette Obrestad, er af UK's Advertising Standards Authority fundet ulovlig. Reklamen, som er blevet distribueret via email viste et billede af Annette Obrestad og en tekst, som sagde: "Online experience is measured in games, not years. Join the new breed. Annette_15."
UK's Advertising Standards Authority fandt, at reklamen var uansvarlig, da den kunne opfordre børn og unge til at gamble.
Betfair forklarede, at emailen kun var sendt til folk over 18 år og at sitet desuden har en række tekniske installationer, der forhindrer mindreårige i at gamble os dem. Alligevel fandt UK's Advertising Standards Authority, at reklamen ikke måtte bruges igen, samt at Betfair fremover ikke må bruge sponserede spillere under 25 år i deres reklamer.
På trods af Betfair argumenterede for, at det ville påvirke Annette Obrestads muligheder for at få indtjening fra et sponsorat, så har sitet indskærpet overfor sin marketingsafdeling, at den norske jänte ikke fremover må indgå i materiale målrettet mod kunder i Storbritanien.
Obrestad ulovlig i England
Acemag.dk